Portal Miasta Ełk

bus lotnisko elk warszawa olsztyn gdansk transport

Obwodnica Miasta Ełku. Ogłoszono przetarg na zakończenie budowy obwodnicy

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na dokończenie budowy obwodnicy Miasta Ełku. W ramach inwestycji wykonane zostaną dwa ostatnie etapy: III i IV. Samorządowi miasta udało się także wynegocjować, by w ramach budowy obwodnicy wyremontowano kilka ulic krajowych przebiegających przez Ełk. Obwodnica oddana zostanie do użytku do 31 października 2011.

Ogłoszenie przetargu było możliwe, ponieważ opracowana została dokumentacja techniczna tej inwestycji - 4 warianty koncepcji przebiegu obwodnicy, projekt budowlany, projekt wykonawczy oraz specyfikacja techniczna inwestycji, a także kosztorysy i podziały gruntów pod zaplanowane wywłaszczenia gruntów. Koszt tych działań pokryło miasto Ełk z własnego budżetu. I była to niebagatelna kwota 2 308 215,60 zł. Większość z tych wydatków pokryta została pod koniec roku 2009 (1 669 984,80 zł),a pozostała kwota 638 230,80 zł zostanie wypłacona projektantom na początku tego roku.

.

Przedmiot zamówienia obejmuje Budowę obwodnicy Ełku (etap III i IV) w ciągu drogi krajowej nr 16 i 65. Całkowita długość budowy obwodnicy w ramach III i IV Etapu wynosi 4,7603 km. Początek projektowanej obwodnicy znajduje się w km 289+874 istniejącej drogi krajowej nr 16 ok. 300 m przed mostem pomiędzy jeziorami Ełk i Sunowo, natomiast koniec będzie się dowiązywał do II etapu obwodnicy Ełku w odległości 600 m za istniejącym skrzyżowaniem z ul. Kolonia na os. Konieczki.

.
Etap III obwodnicy przebiega po północnej stronie miasta Ełk, w pobliżu osiedla Bajkowego zabudowanego domami jednorodzinnymi, następnie przecina ul. Kajki i wzdłuż istniejących ogródków działkowych prowadzi do ul. Kolonia. Etap III jest prowadzony przez tereny niezainwestowane, głównie tereny uprawne i nieużytki przecinając istniejącą sieć dróg gospodarczych.
.

Trasa IV Etapu obwodnicy miasta Ełk na początku odcinka na długości 900 przebiega wzdłuż dotychczasowego przebiegu drogi krajowej nr 16, po czym przecinając ul.11 Listopada kieruje się nowym śladem na północ. Trasa przebiega częściowo przez tereny niezainwestowane o dużym zadrzewieniu. Na odcinku tym występuje liczne uzbrojenie podziemne: wodociąg, kanalizacja deszczowa i sanitarna, kable telekomunikacyjne i energetyczne, linie napowietrzne wysokiego napięcia.

.

W ostatnim etapie przygotowania projektu budowy III i IV etapu obwodnicy samorządowi miasta udało się wynegocjować Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, by w ramach tej inwestycji wyremontowane zostały ulice znajdujące się w mieście Ełku, które zaliczone są do kategorii dróg krajowych. I tak na podstawie podpisanego przez Prezydenta Ełku Tomasza Andrukiewicza porozumieniu wyremontowane zostaną ulice: 11 Listopada, Kajki i Łukasiewicza. Zadaniem miasta było opłacenie projektów tych remontów, a Rada Miasta przeznaczyła na to środki w ubiegłorocznym budżecie. Od roku 2012 wymienione ulice staną się ulicami miejskimi i ich utrzymaniem zajmie się miasto Ełk.

.

Można spodziewać się, że późną wiosną rozpoczną się prace budowlane, a obwodnica - w pełnym zakresie - zostanie oddana do użytku do 31 października 2011 r. - zgodnie z zapisami w specyfikacji istotnych warunków zamówienia na realizację tej inwestycji.

.

Budowa obwodnicy Miasta Ełku finansowana będzie z funduszy Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej oraz budżetu państwa.

...

Zakres inwestycji:
- budowa odcinka obwodnicy,
- budowa dróg zbiorczych, lokalnych i dojazdowych,
- budowa dróg gospodarczych,
- budowa skrzyżowań typu średnie rondo na skrzyżowaniu obwodnicy z ul.11 Listopada i drogi wojewódzkiej nr 656,
- budowa węzła "Ełk- Kajki" typ WB (km 2+279,20),
- budowa węzła "Ełk -Kolonia" typ WB (km 4+131,86),
- budowa obiektów inżynierskich w ciągu obwodnicy w tym wiadukty drogowe i kolejowy,
- budowa mostu
- budowa urządzeń ochrony środowiska w tym ekrany akustyczne,
- roboty wyburzeniowe,
- budowa kanalizacji deszczowej i sieci drenażowej,
- przebudowa infrastruktury nadziemnej i podziemnej kolidującej z inwestycją (sieci energetycznych niskiego, średniego i wysokiego napięcia, teletechnicznych lokalnych i światłowodowych, sieci gazowej wysokiego ciśnienia, wodociągowej i kanalizacyjnej, przebudowa urządzeń melioracyjnych),
- budowa oświetlenia ulicznego,
- przebudowa kolizji z liniami kolejowymi nr 038 Białystok- Głomno i nr 223 Czerwonka - Ełk,
- remont istniejącej sieci dróg (w tym ul. Kajki, 11 Listopada i Łukasiewicza).

.

Parametry techniczne III ETAP:
- przekrój - 2x2,
- klasa drogi - GP <główna przyspieszona> (przyjęte parametry jak dla klasy "S" czyli ekspresowej),
- obciążenie - 115 kN/oś,
- kategoria ruchu - KR6,
- prędkość projektowa - 70 km/h,
- prędkość miarodajna - 90 km/h,
- szerokość pasa ruchu - 3,50 m,
- szerokość pasa awaryjnego - 2,50 m,
- szerokość pasa dzielącego (z rezerwą terenu pod trzeci pas ruchu) - 12,00 m.
.
Parametry techniczne IV ETAP:
- przekrój - 1x2,
- klasa drogi - GP <główna przyspieszona>,
- obciążenie - 115 kN/oś,
- kategoria ruchu - KR6,
- prędkość projektowa - 60 km/h,
- prędkość miarodajna - 70 km/h,
- szerokość pasa ruchu - 3,50 m.
źródło: elk.pl

Panel użytkownika

Portal Miasta Ełk

wirtualnyElk.pl - niezależne media

Ełk | informacje, wydarzenia, artykuły, forum miasto Ełk

youtube wirtualnyelkfacebook wirtualnyelkWspółpraca
Reklama
Kontakt